Uitgaan en leven

Tijdens het uitgaan hier zie je veel jongens die een T-shirt dragen met een wat lage hals, en dan een haarloze (geschoren) borst. In Nederland heb ik dat niet vaak gezien, daar lijken jongens eerder trots te zijn op hun borsthaar. Zaterdag was ik naar een goed techno feest geweest. Wat mij hier opvalt is dat mensen hier nauwelijks dansen. Het duurt lang voor ze zich op de dansvloer begeven, en als ze er eenmaal staan kun je het niet echt dansen noemen. Ze lijken hier wat terughoudender. Ik was naar deze club gegaan, omdat ik genoeg had van die internationale feesten. Tot mijn verbazing waren er ook hier jongens die met verhalen op mij afstapten, dat heb ik in Nederland niet in zulke grote mate. Hier ware twee jongens op een avond (los van elkaar, op een moment)die naar mij toe kwamen en zeiden dat ik de liefde van hun leven was, dat we perfect bij elkaar pasten, dat ik zo mooi ben, etc. Vanzelfsprekend heb ik ze afgeschud, ik vind zoiets overdreven en houd meer van minder extraverte types die niet zo om aandacht schreeuwen. Als ze gewoon interesse tonen of een praatje maken, vind ik dat oke. Maar om nou meteen te zeggen voor mij gesproken te hebben dat ik geweldig ben? Gelukkig is niet iedereen zo. De ruimte zaterdag was niet erg groot en voor het eerst kreeg ik last van mijn ogen door de rook. Het is overigens wel kostbaar om hier uit te gaan, omdat de entree al snel acht euro is en daar ook nog garderobe bovenop komt. Wel heb je hier de mogelijkheid om elke dag uit te gaan. Op zondag na dan, hoewel er wel wat barren open zijn, is daar weinig te beleven, of zijn er vooral jonge tieners.
Op zondag is hier sowieso weinig te beleven. De straten zijn leeg en alle winkels gesloten. Zelfs de supermarkt. Dus niet even wat halen als je honger hebt. Wel zijn cafeetjes en restaurants open, voor de echte trek.

Mensen lopen hier niet rond met eastpacks, als je deze rugtassen al ziet dan zijn het Nederlanders die ze gebruiken.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Positief!