Dromen

Vroeger werd ik wel eens huilend wakker. Ik had een nachtmerrie. Een droom die me bang maakte. Ik had een dromenvanger op mijn kamer hangen, als ik een nare droom had, wist ik dat ik hem weer eens moest laten luchten.
Volwassenen hoor je nog maar zelden over nare dromen. Dromen we minder naar? Kunnen we meer hebben? Of zijn we vergeetachtiger? Ik denk alle drie. Ik droom wel eens naar, het is dan vooral de sfeer die ik onthoud. Dat zijn dagen waarop ik minder vrolijk ben.
Ik droom niet over dinosauriërs die mijn ouders opeten of over kinderen wier hoofd opzwelt. Maar over slecht zien. Ik droom regelmatig dat mijn zicht beperkt is. Ik krijg mijn ogen nauwelijks open en zie enkel wazig. Ik zou het niet een nachtmerrie noemen, maar het is wel erg naar. Ik ben dan enorm aan het ploeteren om weer te zien en om te komen waar ik heen moest. Het stomme is, dat mijn dromen altijd in de realiteit zijn. Dat ik tijdens het dromen het gevoel heb dat het echt is. Net als dat je droomt over ruzies met mensen uit je omgeving. Zijn dromen een voorteken? Ik hoop het niet.
Gelukkig zijn er ook dromen waarvan je vrolijk wakker wordt. Waarvan de sfeer de hele dag om je heen blijft als een fijne na-waas. Hoe noem je die? Een nacht-happy?   

Reacties

  1. Dromen zijn iets eigenaardig. En zoals ik deze morgen wakker geworden ben (huilend), zo ben ik nog nooit wakker geworden. Het gevoel dat ik in de droom had, is ook het gevoel dat ik effectief voel.. Eng!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Wachten duurt lang