Story

Centraal in mijn studie staat het respecteren van mensen. Het eigen maken van een niet-oordelende denkwijze, een open houding en conclusies trekken zonder te generaliseren. Dit klinkt heel mooi, het is ook mooi, maar blijkt nog niet zo eenvoudig na te leven. Het is makkelijk om te praten in ‘hokjes’. Hoewel ik mijn best doe, kun je niet nergens over oordelen. Het is goed om je van deze vooroordelen bewust te zijn. 
Verhalen kunnen heel mooi zijn. Ze vertellen vanuit een perspectief en laten je door iemands ogen kijken. Ze kunnen inspireren, motiveren en boeien. Zo is het Ted filmpje genaamd ‘the danger of a single story’ door Chimamanda Adichie een sterk verhaal. Een aanrader om te kijken, het opent je ogen. Het maakt je bewust van de stereotypen waarin we denken. Luister dus nooit naar maar één verhaal, maar zoek de verscheidenheid aan verhalen op. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Wachten duurt lang