Zon

Als de zon schijnt zegt iets in mij: ga naar buiten! Ik voel een drang. Ook al blijf ik binnen, het blijft roepen. Het is ook het eerste wat mensen vragen: ben je nog buiten geweest? Maar waarom willen we elke zonnestraal mee pakken? Omdat we Nederlanders zijn en je nooit weet wanneer het weer omslaat? Het zou vermoeiend zijn om in Spanje te wonen, dan moet je constant buiten zijn. Af en toe wordt de zon vervelend, is het te heet en krijg ik hoofdpijn. Maar iets in mij zegt dat het zonde is om naar binnen te gaan. Alsof je de zon verspilt. Soms verzet ik me hiertegen en blijf wel binnen. Morgen kan het ook nog, zoveel zon heb ik toch niet nodig? Maar liever was ik toch naar buiten gegaan.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Wachten duurt lang