Zon

Ik lig al twaalf uur op bed. Ik ben moe. Veel geslapen heb ik niet. Steeds weer graai ik naar een zakdoek, die mijn neus even rustig maakt. Wanneer ik opsta voel ik mijn hoofd. Ik neem de gebruikte zakdoekjes mee, ik breng ze naar de prullenbak. Eenmaal in de keuken zie ik dat de zon schijnt. Het liefst zou ik naar buiten gaan. Lekker lopen in de zon. Maar ik voel me beroerd. Ik heb geen zin om me aan te kleden en op pad te gaan. Geen zin om de energie te steken in het huis verlaten. Ik ga terug naar bed. Slapen wil ik niet, dat heb ik al genoeg gedaan. Ik ga zitten, ik schrijf. En hoop dat de dag snel wat meer gaat leven. Vrolijk ben ik wel. De speelse zonnestralen die mijn kamer binnen komen. Ik probeer de energie van de zon op te nemen. Hopend op energie, op beterschap zit ik op bed. Wachtend tot ik weer naar buiten kan. En terug kan stralen naar de zon. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Wachten duurt lang