Nieuws

Hoewel ik weet dat velen dit niet snappen, heb ik geen interesse voor het nieuws. Ik kan er dan ook niet over meepraten en merk dat veel mensen veronderstellen dat ik over bepaalde dingen gehoord heb. Het is niet dat de wereld me niet interesseert, maar ik heb gewoon geen behoefte me hiermee bezig te houden. Ik leef hier en nu, daar ben ik mee bezig. Het voelt voor mij niet nuttig om elke dag de krant te lezen in de hoop dat er iets interessants in staat. Dingen die echt belangrijk zijn hoor ik toch wel. Het voelt voor mij niet als een toegevoegde waarde om steeds weer te horen over oorlogen, sport, politieke kronkels etc. Dit omdat nieuws vrij oppervlakkig is. Om verhalen van mensen te lezen, belevingen en interviews zou ik daarentegen wel interessant vinden. Of columns waarin mensen hun perspectief verwoorden en je een nieuwe kijk geven. Maar voor nieuws kan ik me gewoon niet interesseren. Of in ieder geval niet om het zelf te lezen, ik sta er wel open voor, als iemand erover vertelt. Ik beleef genoeg in mijn eigen wereld en hoor veel over de wereld van anderen. En om naast mijn studie ook een studie van het nieuws te maken wordt me te veel. Dat zegt echter niet dat ik het niet goed vind dat er nieuws is en gepubliceerd wordt. Want de krant en het journaal zijn zeer nuttige en leerzame media, alleen niet altijd voor mij.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Wachten duurt lang