Beetje Spaans voor tussendoor

Even tussendoor een beetje Spaans:
Tellen: Uno, dos, tres, cuatro, cinco, seis [zelfde als in het fries], siete, ocho, nueve, diez.
Primera = eerste
Mañana = morgen
Tren= trein
Bicicleta= fiets
Coche=auto
Niño = Kind
Cuántos años tienes= hoe oud ben je?
Me gustas = Ik vind je leuk
Lentejas= linzen
Me he perdido = Ik ben verdwaald
¿Se queda a comer? = blijft u eten?
¡Feliz cumpleaños! = Gefeliciteerd met uw verjaardag
Navidad =  Kerstmis
Hieruit maak ik op dat het liedje ‘feliz navidad’ je prettige kerstdagen wenst.
¡Qué aproveche! = eet smakelijk
Het leuke aan dit boekje vind ik dat er elle lange zinnen in staan, die veel te beleefd zijn. Of juist proberen hip te zijn. Zinnen als ‘wat een coole muziek’. Hopelijk steken jullie er iets van op!
Lukt het niet allemaal zo snel? Spanjaarden zullen zeggen: Dar tiempo al tiempo [geduld hebben]

Reacties

Populaire posts van deze blog

Eerste ervaringen in India: afval verbranden, de beestenwereld en toiletpapier

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Maak je niet druk, al heb je het zo druk