Share love, than it will multiply

Valentijn
Gister was het Valentijn. Een dag waarop mensen of heel vrolijk en verliefd zijn of zich alleen voelen en balen. Daarnaast heb je ook nog mensen die het onzin vinden.
Valentijn is voor mij altijd een leuke dag geweest, van te voren knutselde ik er op los. Om alle lieve mensen in het zonnetje te zetten. Ook was er altijd een beetje spanning, zou je iets krijgen? En van wie? Maar echt teleurgesteld was ik niet wanneer er geen geheime aanbidder was, dat was namelijk altijd het geval bij Valentijn. Bovendien, dan heb je een aanbidder en dan? Wordt je daar werkelijk  vrolijk van? Misschien is het wel iemand die je totaal niet mag.
Valentijn is voor mij dan ook niet zozeer een dag van aanbidding, maar meer als een gelegenheid om de mensen waar je een goede band mee hebt even te verwennen. Ik maakte altijd kaartjes, knutselde dingetjes en kocht cadeautjes. Altijd een vrolijke dag dus! Op de middelbare was het dan ook nog speciaal dat er rozen werden rondgebracht.
Ik snap dat mensen niet van al die poes pas houden, er zit wel een grote industrie omheen. Al die kaarten uit de winkel, en al die knuffeltjes en kaarsjes, speciaal voor Valentijn, daar heb ik dan ook weinig mee. Maar Valentijn is ook wat je er zelf van maakt. Sommigen vinden het onzin ‘want waarom zou je op díe dag, in een keer allemaal speciale dingen gaan doen?’. Tja, ik denk omdat het leuk is, omdat je van iemand houd! Om te zien om wie je geeft en een leuke dag te hebben. Om niet elke dag zomaar voorbij te laten gaan, even stil te staan en te genieten. Bij deze, lieve lezers: nog een fijne Valentijn!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Eerste ervaringen in India: afval verbranden, de beestenwereld en toiletpapier

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Gele schoonmaakhandschoenen