De creativiteit van het licht

Creatief huis
Het kleine kamertje dat ik in Utrecht heb, bevindt zich in een bovenwoning. Ik huur het kamertje van een jonge vrouw; verder zijn er geen medestudenten/bewoners. Dat is minder gezellig en sociaal en soms wat alleen, maar het is soms ook wel lekker rustig. Het huisje heeft een prettige sfeer. Hoge en lichte kamers, witte muren met creatieve decoratie. Hier en daar wereldwinkel spulletjes, en de bewoonster eet vooral biologisch. Het is een erg aardige vrouw, ik zie mijzelf in haar over 15 jaar.
Het huisje heeft witte gordijnen en is verder niet zo modern, gewoon gezellig. Wat ik vooral leuk vind, is de creatieve energie die er hangt. Zo staan er overal kwasten, verf, krijt, potloden etc. Ik krijg er helemaal zin van om mij uit te leven. Nee, ik doe het niet, omdat het haar spullen zijn en omdat ik veel studeerwerk heb. Daarnaast heeft ze veel leuke boeken en tijdschriften liggen, die ook roepen om gelezen te worden. Wie weet wanneer ik een keer tijd heb.. Verder hangen er gedichten en ansichtkaarten, je hebt dus altijd wel iets om naar te kijken.
Al slaap ik dan niet altijd even goed op het matras, aan het huis ligt het niet. Het is in ieder geval een fijne omgeving. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Je bent wat je eet

Holi vooraf