Lentekriebels

Van de week voelde ik ze al opkomen.
Ik hoorde vele mensen om mij heen hoesten, ik wist dat ik er binnen kort ook aan moest geloven. Keelpijn, verkouden en kriebel in de keel. Helaas ben ik ook ziekig geworden en heb ook last van mijn keel.
Afgelopen week is het warmer geworden. Het vriezen is gestopt, de sneeuw is regen geworden.
Het huis in Utrecht wordt van top tot teen schoongemaakt en opgeruimd.
Ik kreeg al meer zin om leuke dingen te doen, ik droeg jurkjes en had behoefte aan veel gezelligheid. Ik zag sneeuwklokjes ontwaken en opkomen, als pril begin.
Afgelopen week was voor mij een opbouw. Vandaag is de doorbraak.
Toen ik uit bed stapte wist ik het, ik voelde het. De Lentekriebels! De zon schijnt en verwarmt de nog frisse dag ligtjes. Ik heb mijn jurkjes uit de kast, bij mijn ouders thuis, gehaald.
Ik heb zin in zon, opruimen, bloemen, jurkjes, slippers, jongens, terrasjes, picknicken, zomer! Reizen, lezen, knutselen, familie bezoeken, vakantie, shoppen, gek doen, lachen, dansen!
Vandaag hebben ze mij vol getroffen. Ik heb er helemaal zin in! Ik heb zin in alles. Ik ben vrolijk. Hier sluit het liedje van kinderen voor kinderen perfect op aan. Ik zal vandaag de hele dag al neurient rond open 'Ik heb er zin in, zin in, zin – in. Ik heb er zin in, zin in, zin – in. Ik heb er zin-in, reuze zin-in, na nanana nanana nananana..'
© Nine de Jonge

Reacties

Populaire posts van deze blog

Eerste ervaringen in India: afval verbranden, de beestenwereld en toiletpapier

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Maak je niet druk, al heb je het zo druk