Hollandse tapas


Hollandse tapas

Geef je een feestje of verwacht je gasten? Gebruik het thema ‘Dutch’! Weer eens wat anders en écht leuk. Bij deze richt ik mij op het eten; allerlei Hollandse hapjes. Hieronder geef ik een aantal suggesties. Aangezien het best veel hapjes zijn, en je misschien niet weet wat je moet kiezen, heb ik het eten gegroepeerd. Zodat je kunt kijken qua tijd wat je kunt serveren! Het is het lekkerst wanneer je het eten zelf bereid, maar je kunt natuurlijk ook makkelijk naar de supermarkt stappen [of je Oma vragen]. Je kunt er zelf natuurlijk ook andere dingen bij verzinnen of andere combinaties maken; wees creatief!

Rond het middag uur kun je gaan voor de brood- en deegwaren; zoals boterhammen met pindakaas en jam, boterhammen met pindakaas en hagelslag, ontbijtkoek, roggebrood met boter en tomaat, beschuit met muisjes, wentelteefjes.

Rond 4uur is het tijd voor zoet en gebak; zoals negerzoenen [zo heette die vroeger;)], soesjes, slagroomtaart, limburgsevlaai, suikerbrood, Friesekoek, gevulde koek, bosschebol, pepernoten, speculaasjes, taai taai, wafels, stroopwafels, blokjes kaas en tomaat of komkommer, drop.

Rond 5 a 6uur kun je dan het avondeten serveren, je kunt kiezen voor hartig en warm of juist een koud buffet; stamppot, gekookte aardappels, hachee, hete bliksem, rookworst, gehaktballen, knakworst, erwtensoep, doperwten, rauwe haring met ui, pannenkoeken, poffertjes.

Na de maaltijd kan er weer zoetigheid genuttigd worden; pudding, hangop, vla, appelmoes, tompouce.

Moge het wel bekomen;)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Eerste ervaringen in India: afval verbranden, de beestenwereld en toiletpapier

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Maak je niet druk, al heb je het zo druk