Gezonde studenten


Student zijn is zo ongezond nog niet
Velen veronderstellen dat studenten ongezond leven. Naast veel feesten en alcohol, vaak een vette hap en weinig fruit en groente. Fout! Ik las een artikel waarin onderzoek was gedaan naar het eetgedrag onder studenten. Velen bleken zelf te koken, groente en fruit te eten. Dit kan ik bevestigen door mijn eigen ervaringen. Mijn eigen leven en het leven van mensen om mij heen. Ik ken maar weinig mensen die [zo nu en dan] naar de snackbar stappen. Regelmatig zie ik studenten lopen met een appel, sinaasappelsap of een boterham. Elke dag eten ze groente, fruit en brood. Misschien eten ze nog wel gezonder dan de doorsnee Nederlander. Wanneer ze te lui zijn om te koken, dan eten zij wat eenvoudigs, maar gezonds. Zoals soep met brood. Studenten zijn vaak zuinig, ze willen niet veel geld uitgeven omdat het ze niet op de rug groeit. Dit kan een positief effect hebben op het eetgedrag. Geen onnodige overvoeding en vette happen. Bovendien eten maar weinig studenten vlees, wat ik een goed aspect vind, gezien de hele bio-industrie, broeikasgassen, dierenziekten etc. Dus ondanks of juist door de zuinigheid van studenten, leven ze gezond! Velen blijken zelfs, hoewel in het bezit van een OV, toch regelmatig te fietsen!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Eerste ervaringen in India: afval verbranden, de beestenwereld en toiletpapier

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Maak je niet druk, al heb je het zo druk