Boodschappen

Naar aanleiding van Pavlof, over of vegetariërs gezonder zijn dan vleeseters, vroeg ik me uiteindelijk [via van over het een na denken over op het andere] af of vegetariërs, naast dat ze waarschijnlijk gezonder leven, ook goedkoper leven. Of te wijl; of ze meer of minder geld per week uitgeven aan hun boodschappen. Omdat wij thuis géén snoep, fastfood, kant-en-klaar maaltijden, snacks, koek, [weinig] vlees, frisdrank, alcohol kopen, zou je denken dat mij beter op onze uitgaven letten. Maar, bedacht ik mij, het eten dat wij kopen is niet per se goedkoop. Wanneer je kijkt naar de hoeveelheden fruit, groente, bruin brood, noten, oude kaas, Franse kaas, Becel, luxe ['Merk'] ontbijtgranen [we hebben ieder onze eigen: Fruit 'n fibre, muesli, havermout en Brinta], jonge kaas, kruiden & spijzen, peulvruchten, gedroogde vruchten, luxe sausen, thee, bio-koffie etc. Poeh, dat is een hele berg. Maar betekend dat dat dat qua kosten opweegt, en dus uiteindelijk ongeveer evenveel kost, of meer of toch goedkoper? Dus nu vroeg ik mij af wat gemiddelde weekboodschappen kosten. Voor gezonde mensen, voor 'on'gezonde mensen, voor de rijkere klasse, voor de armere, voor vlees eters en voor niet vleeseters. Ik ben benieuwd, waar wij thuis horen. Bij hoge, gemiddelde of lage uitgaven?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Alledaagse dingen; Angst