Receptje van de dag

Experiment 2
Groenten burger. Ik wilde het een keer zelf maken, zonder recept. Gewoon naar eigen wens en smaak. Met behulp van eigen inbeelding en creativiteit.
Snij broccoli, ui, courgette, prei zo fijn mogelijk. Die ze in een kom en blender dit tot een prutje. Verhit vervolgens olie in een pan en doe het prutje, dat je vormt tot een burger, in de pan. Probeer hem zo plat mogelijk te houden, zodat alle groente goed gaar wordt. Maar doe je best het een geheel te laten blijven, lukt het niet? Geen zorgen, het maakt niet uit voor de smaak. Wanneer je denkt dat de groenteburger gaar is, kun je hem opdienen, desgewenst met rijst of aardappels. Het was een experiment, die mij goed heeft gesmaakt. Voor dit recept geldt, net als voor al mijn andere recepten, dat je het op gevoel moet maken en er je eigen draai aan moet geven. Wees in ieder geval niet bang om te experimenteren. Soms mislukt het misschien, maar naar mate je vaker kookt, op je eigen manier, zal je er gevoel voor krijgen en zal het niet vaak verkeerd gaan. Door aparte dingen te proberen, zal je enkel nieuwe smaaksensaties en nieuwe ervaringen beleven. Het zal je beleving verrijken en daarmee je mogelijkheden verbreden.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Positief!