Achternamen2

Wat ik mij trouwens bedacht is dat ik maar heeel zelden iemands achternaam gebruik. Ze zijn zo onpersoonlijk. Ik gebruik om iemand te onderscheiden of te beschrijven altijd: uiterlijke kenmerken, leeftijd, geboorte plaats en studie. Die dingen maken veel meer een persoon, dan wat blijkt uit iemands achternaam. Achternamen vind ik maar onzinnig.
Dan zeg je misschien; ja maar je ziet wel of iemand familie van elkaar is.
Nou, dat klopt dus maar voor een klein deel. Hoeveel familie heb je [in ieder geval ikzelf] met de zelfde achternaam? Ten eerste heeft mijn moeder haar eigen achternaam; ik heb de achternaam van mijn vader. Dat vind ik al raar, alsof mijn moeder geen familie zou zijn. Naast mijn vader en zus, hebben alleen 1 oom en 1 tante dezelfde achternaam. De rest van mijn HELE familie niet. Van mijn moederskant heeft wel iedereen de naam, die mijn moeder ook heeft. Maar ik dus niet.
Dus van wie ik familie ben, is niet af te leiden uit mijn achternaam.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Alledaagse dingen; Angst