Lekker weertje

Wat is het toch lekker weer.
Dit is een persoonlijke opvatting. Het is namelijk maar net hoe je het bekijkt.
Mensen die niet tegen zon kunnen, fel licht, warmte of bloesem zullen minder genieten.
Ik vind het vooral heerlijk om ’s ochtends te fietsen, wanneer het nog een beetje fris is buiten. De atmosfeer, de kriebels en energie van de zomer, zijn dan heerlijk. ’s Avonds is het ook lekker, wanneer de zon ondergaat of juist wanneer het echt donker is, dan is het ook lekker fris. Een heerlijke zomer avond, die echt veel energie geeft.
Over het weer hoor je mij niet snel klagen.
Wanneer het regent vind ik het prima. Het kan lekker zijn om in de regen te fietsen. Bovendien is het goed voor de plantjes.
Ook is het erg lekker om te fietsen wanneer het net geregend heeft. Ook dan is de lucht heerlijk fris.
Allemaal zijn de momenten heel anders, allen zijn ze fris en energierijk. En ja, ik hou van fietsen.
En nee, ik houd niet van extreem weer. Hagel, wind stoten of onweer. Toch zal ik er niet over klagen. Het gebeurt, en het gaat voorbij. En je kunt altijd nog op je kamer gaan zitten met de gordijnen dicht en muziek aan.

Erger je dus vooral niet, maar moet je door de regen? Gelukkig bestaan er regen pakken!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Alledaagse dingen; Angst