Uit-eten

Het valt mij op, dat steeds als ik uiteten ga, het mij tegen valt.
Voornamelijk bij dure restaurants.
Juist waar je het niet verwacht.
Weinig kruiden, kleine porties, weinig smaak. Bah.
Terwijl wanneer ik heel eenvoudig kook, het mij veel beter smaakt.
Van de barbecue of de gehaktbal van de frietboer, kan ik echt genieten.
Ik hou echt van speciaal eten, nieuwe dingen proberen, echt culinaire hoogstandjes. Ik hou erg van koken, ben hier creatief in, het kan mij niet gek genoeg.
Maar wat ik kook, smaakt me echt goed. Ook wanneer anderen voor mij koken, kan ik smullen.
Maar blijkbaar doen ze iets fout wanneer ze koks aannemen in restaurants.
De goedkope Turkse pizza smaakt mij velen malen beter dan het uitgebreide diner bij de Mexicaan.
Klopt ik krijg last van mijn buik wanneer ik vreemde dingen eet [erg vet, wit deeg, bepaalde combi met ei, melk, room], waardoor ik onder andere fastfood en ‘goedkope’ restaurants moet proberen te meiden. Maar bij dure restaurants heb ik ook vaker last. Dan kan ik dus beter naar de goedkopere gaan, waar het eten me wél smaakt. Je weet tenminste wat je kunt verwachten.
Ik kan niet wachten tot ik mijn eigen restaurantje heb, met lékker eten. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Alledaagse dingen; Angst