Herhaling

Zoals ik eerder schreef in mijn stukje ‘Ritme’, kent mijn leven bepaalde ritmen. Opvallend genoeg verval ik in bepaalde perioden steeds weer in kenmerkende ritmen. Ik ben namelijk weer op vakantie geweest, dit keer Schotland. Gedurende deze reis, en sinds de terugkomst, heb ik geen yoga meer gedaan, geen leuke boeken gelezen, films gekeken, en nog het meest belangrijk: geen stukjes meer geschreven. Jammer! Het lijkt dat wanneer ik uit een ritme stap, of er uit gehaald wordt. Dat laatste klopt eigenlijk niet omdat ik het zelf doe, ik heb er natuurlijk zelf invloed op. Maar wanneer ik dus in een onderbreking van mijn dagelijks leven, dat ik dan al mijn ritmen verlies. En vervolgens moeite heb deze weer op te pakken. Het duurt dan even voor ik weer inzicht heb, dat ik als het ware weer even het licht zie. Alsof ik eerst even tijd nodig heb ‘om weer thuis te komen’ voor ik weer door heb wat mijn leven voor de onderbreking kenmerkte, en waar ik behoefte aan heb. Want ik had dat ritme niet voor niets. Maar goed, bij deze heb ik dus net weer een ingeving gekregen, en ben ik weer aan het schrijven. Met mijn studie boek naast mijn laptop, die zegt dat ik ook nog een hoop moet studeren.. Tja, het leven kenmerkt keuzes maken. Maar voor dit moment heb ik besloten dat het niet meer enkel het een of het ander is [of allebei niet], maar gewoon allebei! Ik ben weer actief terug op mijn blog, bij deze heb ik het al belooft!

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Positief!