Het studenten leven wordt steeds beter.

Het studenten leven wordt steeds beter.
Mensen vertelde mij altijd, dat in het eerste [deel van ] jaar van het student zijn, wat zwaar is. Een periode waar je doorheen moet. De vele nieuwe dingen waar je aan moet wennen. Het op jezelf wonen, voor jezelf zorgen, af en toe echt alleen zijn, studeren, werken, feesten, etc. Nou was ik al zelfstandig, ga altijd al mijn eigen gang, deed al boodschappen en kookte wel vaker, schoonmaken deed ik ook wel.
Nu dit eerste jaar er bijna opzit, kan ik hierop terug kijken. En concluderen dat de mensen gelijk hebben gehad.
Hoewel ik dus al veel gewend was, was het allemaal toch anders. Het alleen zijn en weten dat er niemand in de buurt is. Het verplicht schoonmaken, koken, boodschappen doen. Het heen en weer sjouwen van spullen op de fiets, in trein en bus. De vele Engelstalige literatuur. Alles wat erbij komt kijken.
Nu heb ik het gevoel mijn plekje gevonden te hebben. Ik heb een mooie kamer, op een mooie locatie. Leuke vrienden en leuke feestjes. De studie bevalt ook goed, hoewel het pittig is, begin er steeds meer mijn weg in te vinden.
Het bevalt mij hier steeds beter! En ik krijg steeds meer zin om meer te ondernemen en opzoeken.
Nu kan ik pas echt gaan genieten!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Positief!