Leer-Weer

Is het moeilijker om te leren wanneer het mooi weer is?
Ik weet het niet.
Een moeilijkheid is dat wanneer je vrolijk bent, je meer zin in leuke dingen hebt om te doen, meer leuke ideeën. Maar anderzijds bij slecht weer, voel je je misschien naarder en heb je juist behoefte om leuke dingen te doen. En kun je je daardoor niet goed concentreren.
Goed weer kan juist je concentratie verhogen, omdat je dan functioneler met je tijd om wilt gaan, zodat je ook leuke dingen kunt doen. Studeren in de zon is dan ook ideaal. Tenzij je op je pc moet werken, dan is slecht weer beter. Maar in elk geval speelt Facebook dan op als boosdoener.
Hoewel je bij mooi weer naar t park of een terrasje wil, heb je bij slecht weer dat je op de bank wilt kruipen, lekker snoepen en films kijken.
Warmte kan je concentratie verlagen door dat je afkoeling nodig hebt, maar dat kan ook gunstig zijn voor het leren. Bij kou heb je juist steeds behoefte aan warmte; zoals thee, wat ook afleid.
Ik weet niet of er ultiem leer-weer is. Dat zal ook wel per persoon verschillen. Ik vind het bijvoorbeeld juist lekker om te leren wanneer de zon schijnt, of ik nou binnen of buiten ben.
Maar er zijn altijd redenen te bedenken [smoesjes] waarom het leren niet lukt;)  Weer of geen weer.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Alledaagse dingen; Angst