Curry

Whooee, ik heb mij toch lekker gekookt gister avond! Bij deze deel ik het met jullie.
Menig keren verbaasde mensen zich over het feit dat ik nooit [hoogstens enkele uitzonderingen] curries heb gegeten. Niet dat ik er veel aan kan doen, aangezien mijn ouders het nooit klaarmaakten.
Dit heeft ertoe geleidt dat ik heb besloten het maar eens zelf te bereiden. Niet door middel van saaie, uitgekauwde recepten. Maar gewoon door zelf in te beelden hoe het zou moeten en lekker zou kunnen zijn. En het is gelukt!
Snij ui, prei, courgette en wortel zo groot je zelf fijn vind. Fruit eerst de ui, voeg daarna de andere groenten erbij. Strooi een ruime hoeveelheid Kerrie, Hot Curry, Cayenne en Paprika poeder erover heen. En stukjes van een Kokosnoot-blok. Giet er [niet te veel] kokend water overheen. Alles moet op gevoel. Kook ondertussen rijst apart, en/of aardappelen. Wanneer dit klaar is, voeg je dit bij de groente. Laat het even lekker sudderen, ét voila.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Alledaagse dingen; Angst