12-12-12

Wat een mooie datum, ik ben net te laat met posten; ik had graag om 12 over 12 deze post geplaatst.
Waarom fascineren zulke getallen zo?
Menig mens trouwen of vieren iets anders op zo'n 'speciale' datum.
Wat maakt een datum zo bijzonder? Waarom vinden wij het mooi als er een ritme of 'logisch verband' in de datum zit [denk aan 10-11-12, 20-12-2012]?
Als je iets op zo'n dag viert, is het makkelijk te onthouden moet ik toegeven.
Ik vind digitale kloktijden kijken altijd erg leuk, met name 12:34 en 22:22.
Waarom? Geen idee, vroeger zeiden ze dan altijd dat als je dat zag, dat er dan iemand is die aan je denkt.
Wat het leuk maakt, is dat het voelt als toeval. Het geluk dat je hebt om die mooie tijd te zien.
Mijn moeder wil altijd wanneer ze 's nachts wakker wordt, en op de klok kijkt, wakker blijven tot die ene mooie tijd [die wel binnen een half uur moet zijn]. Zoals 00:00, 1:11,1:23, 2:34, 3:45 etc.
Zo kan ook ik steeds weer afgeleid raken door naar de klok te kijken. Wanneer ik 's nachts wakker word, kijk ik dan ook nooit hoe laat het is; het kan mijn rust alleen maar verstoren.
De tijd heeft dus meer betekenis dan enkel de tijd [en datum] aangeven, we geven er een soort magie aan.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Koeien op de weg, alledaagse begroetingen en duurzame keuzes