Reflectie op Feedback

Feedback
Je leest iets, je vindt iets en je zegt iets.
Een reflectie op een tekst
Het kan voor zowel de gever als ontvanger verhelderend zijn
in beide geeft het inzicht, inzicht in jezelf en in de ander.
Feedback kan echter ook heel pijnlijk zijn,
wanneer je ergens erg je best voor doet,
wanneer je ergens trots op bent,
wanneer je het niet aan ziet komen.
Feedback krijgen wekt bij mij altijd dubbele gevoelens op,
ik waardeer de reactie, dat mensen zeggen wat ze vinden,
maar het kan ook erg raken. Ik ga aan mijzelf twijfelen,
het bevordert negatieve gedachten.
Dit valt echter mee wanneer de feedback duidelijk en concreet is
en afsluitend met tips
zodat je er werkelijk iets mee kunt.
Ik merk dat het ook van belang is dat het opbouwend is
en dat ook positieve punten worden benoemd.

Ik waardeer reacties erg
omdat ik dan meer leer over mijn lezers
Van positieve reacties kan ik erg genieten
Voor kritiek punten sta ik ook open,
maar feedback geven blijkt zo makkelijk nog niet,
dat vind ik zelf ook.
Het concreet verwoorden, uitleggen en tips geven.
Natuurlijk is altijd feedback geven ook niet nodig
maar het kan wel leerzaam zijn.
Bekijk de feedback die jezelf geeft,
wat zegt dit over jezelf?
Wat wil je ermee bereiken en wat wil je duidelijk maken?
En vergeet de positieve aspecten vooral niet.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Koeien op de weg, alledaagse begroetingen en duurzame keuzes