Lekker en jammer

Vanaf één september lagen ze al in de winkel, veel te vroeg. Een aantal mensen wachtte met het eten ervan tot de Sint in het land zou zijn, anderen wachtten tot december. Nu is Sinterklaas het land uit, en zijn er nérgens meer pepernoten te vinden. Vanaf twee december moest je al goed zoeken, maar vanaf zes december had je gewoon pech. Ze waren er niet meer.
Dus degenen die goed hebben vol gehouden, hebben maar héél kort kunnen genieten.
Het is toch onzin dat ze al heel vroeg in de winkel liggen en wanneer het feest officieel is afgelopen verdwijnen ze weer. Ik vond het enigszins onbeleefd naar Sinterklaas om ze zo vroeg de winkels al in te halen, net zo onbeleefd vind ik het om ze meteen na vertrek weer weg te halen. En als je het toch te vroeg al doet, waarom dan niet ook nog even doorgaan?Wat als je het een weekend later viert? Of wat als je gewoon nog erg veel zin in taaitaai hebt? Heb je dan gewoon pech?Ik vind het jammer. Niet dat ik nog niet genoeg gesnoept heb, in dat opzicht is het zelfs eigenlijk wel goed. Maar toch, pepernoten, taaitaai, schuimpjes, het is allemaal zó lekker. En eigenlijk is het pas lekker in december. Dus het zou fijner zijn als ze ons, op zijn minst één weekje langer laten genieten.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Koeien op de weg, alledaagse begroetingen en duurzame keuzes