Knoeipot

Flats [voor de duidelijkheid, dit is een geluid en geen meervoud van een woonvorm]
Ik zit voor de computer en maak weer eens een inschattingsfout
Vervolgens zit er een klodder yoghurt op mijn trui
Hoe vaak heb ik dat al wel niet gehad?
Of wanneer ik aan het tandenpoetsen ben en overal drup.
En dan vindt men het gek dat kinderen niet luisteren.
Ik luister ook niet.
Ik blijf het doen, ondanks dat ik weet dat het vaak fout gaat.
Geldt dat niet eigenlijk voor veel dingen zo?
Mensen blijven proberen, wellicht met het idee dat oefening kunst baart.
Mensen blijven grenzen overtreden vanuit een idee dat het winst oplevert.
Mensen blijven door rood rijden, zonder licht, of zwart rijden in de trein.
Mensen blijven roken, snoepen, drinken.
Ze weten de consequenties, maar het korte termijn geluk lijkt groter.
Zijn mensen dan te dom om te luisteren?
Of gewoon te eigenwijs?
Laat ik het maar op eigenwijs houden.
Dat kan ik namelijk van mijzelf niet ontkennen, daar luister ik dan weer wel na.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Koeien op de weg, alledaagse begroetingen en duurzame keuzes