Tele-Foon

Ik ben een aantal dagen niet op de computer geweest, 'Waarom?' zul je misschien denken 'heb je dan geen contact via Facebook en check je je mail dan niet?' Nou dat is ook weer niet het geval. Ik ben dusdanig van deze tijd, dat ik elke dag wel even op internet 'moet'. Hoe ik dat doe? Nou, dat zal ik je vertellen. Ik heb van een vriend een mobiel mogen lenen, waarop je kunt internetten! Modern heh. Dagelijks zit ik nu naar dat kleine schermpje te koekeloeren en te lezen wat vrienden mij willen vertellen.
Eerst wilde ik nooit zo'n smartphone, ik dacht dat ik daar veel te verslavings-gevoelig voor zou zijn. Dat ik dan constant op dat ding kijk, niet meer tijdens het wachten om mij heen kijk en luister naar geluiden. Het blijkt allemaal heel erg mee te vallen. Ik heb geen internet abonnement, dus ik maak enkel gebruik van wifi wanneer dit beschikbaar is. En heb ik dus niet altijd internet. Mijn gebruik wordt dus beperkt.
Verder valt mij op dat ik misschien wel vaker op internet kijk, maar wel aanzienlijk minder lang en tevens krijg ik op deze manier geen muisarm, last van mijn rug of nek. Ideaal dus.
Ik hoef niet meer te smsen, maar gebruik whatsapp; alleen valt mij op dat er veel vrienden zijn die geen whatsapp hebben. Het is makkelijk dat ik in de trein nog met mensen contact kan hebben, de reis op kan zoeken en ik niet afhankelijk van anderen ben.
Ik hoef niet meer lang te wachten op het opstarten van de computer etc. Het enige nadeel is wel dat ik via mijn mobiel geen blog kan schrijven. En ook niet gewoon op Word kan. Wel is het fijn dat ik foto's direct op face-book kan plaatsen en opslaan. Wel kost het enige tijd voor je door hebt dat het werkelijk niet kan, je bent zo een uur kwijt met pielen. Maar er blijven dus dingen die deze mobiel niet kan, maarja je kunt niet alles hebben. En het brengt een hoop gemak met zich mee. Ondanks dat ik altijd heb geroepen dat ik nooit zo'n smartphone wilde, vind ik het nu toch wel erg fijn.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Koeien op de weg, alledaagse begroetingen en duurzame keuzes