vacance, of bijna dan

VAKANTIE! 
Wanneer je eenmaal weet dat het nog een week duurt, is de concentratie ver te zoeken. Je krijgt leuke ideeën voor je vakantie besteding, plannen en het gewoon geen zin meer in verplichtingen. 
Het verschilt per persoon wanneer het precies begint; na je laatste tentamen, les of werk. Heerlijk als dat voorbij is, wat opeens een eeuwigheid lijkt te duren. Die verplichtingen voelen opeens heel zwaar.
Het is ook altijd vervelend als vrienden al een dag eerder vrij hebben en leuke dingen doen. Terwijl jij nog moet leren, of je dag af moet maken.
Maar dan is het zover. En heb je vaak nog een dag nodig om het te realiseren, je hebt nu echt vakantie.
Ik heb meestal ook al het idee dat het vakantie is, terwijl dat eigenlijk nog niet zo is. Nog heel even doorzetten, maar het is dan al te laat. Het interesseert me niet meer. Ik wil niksen, lezen, leuke dingen doen, films kijken, naar buiten. Dus bij deze, ik ga weer eens dingen doen die ik belangrijk vind. Ook al moet ik nog het een en ander afronden.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Koeien op de weg, alledaagse begroetingen en duurzame keuzes