Leren

Ik wil leren, veel, van alles. Maar het lezen gaat zo traag. Door de dyslexie gaat het zo moeizaam. Het kost veel tijd, energie, concentratie. Frustratie. Mijn hele leven vechten, bewijzen, vallen. Geconfronteerd met anderen, door hun gemak en door rot opmerkingen. Zelfs leraren gaven mij het label dom. Een rot gevoel.
Toch geef ik niet op, ik zet door, ik wil leren. Om te bewijzen wie ik ben, wat ik kan. Om mij te ontwikkelen, te groeien. Ik wil leren, ik leer graag.
Het liefst leer ik van anderen, door hun verhalen, door te luisteren. Vertellingen van wat anderen weten of gelezen hebben. Om van ze te leren wat zij kunnen en beheersen.
Door films en ander beeld- en visueel materiaal.
Ik wil nog zoveel leren. Lichaamstaal, tradities, religie, gebruiken, feesten, geschiedenis, beweegredenen, andere culturen, eigen cultuur, talen, kookkunst, het voedsel uit de natuur, creatieve vaardigheden, muziek, muziekinstrument bespelen. Ik kan zo nog wel even doorgaan.
Wil jij mij wat vertellen, leren. Weet jij goede films, docu’s of lezingen.
Ik hoor het graag en ben benieuwd!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Koeien op de weg, alledaagse begroetingen en duurzame keuzes