Magische wereld

Magische wereld
De dromenwereld intrigeert mij. Elke nacht kom ik in een andere wereld. Ik zie veel en maak veel mee. Ik onthoud altijd enkel vage flitsen en sferen. Dromen kan ik nooit beschrijven of verwoorden. Ik ontmoet en zie ‘s nachts veel mensen. Sommigen ken ik, sommigen niet. Sommigen zijn oude bekende, oude vrienden, familie of huidige vrienden en bekenden. Nu vraag ik mij af, wie zijn die mensen die ik niet ken? Bestaan ze? En als ik over anderen droom, dromen anderen dan ook over mij? Ik vraag me af wat ze dan dromen, of hoe ik dan ben en wat ik doe, welke rol ik vervul in hun dromen. Ik voel me toch verantwoordelijk voor mijn wederhelft. Daarnaast vraag ik mij af of mensen die mij niet kennen ook over mij dromen. Tot slot ben ik benieuwd naar de betekenis van dromen. Hebben ze een functie, vertellen ze een verhaal, waarom vergeet ik ze weer, hoe kun je achter de betekenis van je droom komen?
Afgelopen zomer heb ik een boek over dromen geleend bij de bieb, om er meer over te weten te komen. Helaas overwon de dyslexie. Het was dan ook een dik boek, op de een of andere manier weerhoud dit mij altijd. Ik lees het liefst een kort verhaal, waarvan ik weet dat deze amusant of interessant is. Ik heb hem dan ook ongelezen terug gebracht. Misschien speelde ook wel dat ik niet zo goed wist wat ik ermee moest; er stonden dromen in uitgelegd, maar is dat dan niet een ongelooflijk zoekwerk, om de elementen die je nog vaag weet uit je droom, op te sporen en achter de betekenis te komen?
Ik kan dus alleen maar fantaseren over hoe en wat. Zo droom ik elke avond weer weg, op ontdekkingstocht door een magische wereld.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Koeien op de weg, alledaagse begroetingen en duurzame keuzes