Soms


Soms
Soms heb je dat, van die momenten dat je je futloos voelt. Je hebt nergens zin in en voelt je ellendig. Soms heb je het een week lang. Wanneer je je dan goed voelt, bedenk je wat je had kunnen doen. Of wat je de volgende keer kunt doen wanneer je je weer zo naar voelt.
Op het moment van ellende echter, komen deze dingen niet in je op en lijkt ook niks te helpen. Je hebt er simpelweg geen zin in. Hoe ga je dit nou tegen?
Ik weet het niet. Ik bedenk altijd achteraf wat ik had kunnen doen; wandelen, dansen, knutselen, schrijven, lezen, film kijken, naar opa en oma, iets bakken, skypen, tijdschriften lezen, collages maken, op uitzending gemist kijken.
Ik maak dan van die lijstjes. Maar op het moment van ellende komen deze dingen niet in mij op en is mijn hoofd zo gevuld met ellende dat ik ook niet bedenk op zo’n lijstje te kijken. En als ik er al op kijk, is het niet bevredigend genoeg.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Koeien op de weg, alledaagse begroetingen en duurzame keuzes