Welkom!


Hallo allemaal!
Mijn naam is Nienke de Jonge. Ik studeer culturele antropologie in Utrecht. Al van jongs af aan schrijf en dicht ik graag. Tevens houd ik van andere creatieve bezigheden zoals tekenen en koken. Daarnaast kijk ik graag films. Deze blog is bedoeld voor vermaak, daarnaast zal je [hoewel je mij misschien niet persoonlijk kent] mij goed leren kennen, door de persoonlijke stukken.
Ik heb eigenlijk altijd iets tegen blogs gehad, toch heb ik mij erbij deze aan gewaagd. Ik hield er niet van omdat ‘iedereen het doet’ en je dan een van die massa bent. Je onderscheidt je dan niet van de rest en bovendien ‘wie leest het?’. Ik niet. Ik lees niet graag, door mijn dyslexie kost het veel moeite en dit vormt een barrière. Ik weet dan ook niet of er anderen zijn die goed en leuk kunnen schrijven. Als er iemand is die het goed kan, lees ik het echter wel graag.
De film Julie & Julia heeft mij deels geïnspireerd voor het schrijven van een blog. Deze film gaat over een vrouw die elke dag een recept uit een kookboek kookt en daarover schrijft op haar blog. Dit vond ik erg leuk, gezien ik van schrijven en koken houd. Ik ben zelf gaan schrijven om anderen te inspireren [Inspiratie columns], om maaltijden te recenseren [Kookcolumns] en voor vermaak [Alledaagse dingen columns]. Ik schrijf dus drie soorten stukken, boven elk stuk staat onder welke categorie het valt. Ik zal mij beperken tot het plaatsen van één column per dag, zodat ik jullie niet overdonder.
Veel leesplezier!
Ik ontvang graag reacties, indien deze geen narigheden bevatten.

Vind je mijn columns leuk?; je kunt deze site volgen. Hier rechts kun je je aanmelden.
Liefs Nienke


Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Koeien op de weg, alledaagse begroetingen en duurzame keuzes