Vers


Vers. 
Je kent het wel, tegenwoordig staat het overal op. Ik vind dit een leuk, interessant maar bovenal curieus woord. Hoewel ik dacht dat het echt iets van deze tijd is, blijkt het allang in omloop te zijn. Zij het, naar mijn weten, in mindere maten. Toch kwam deze benaming toen al op onverwachte plekken voor. Zoals op een reclameposter van pepermunt. Tegenwoordig lijkt het een rage te zijn; niet alleen op melk [die overigens een lange reis kent; de koe moet gemolken worden, de melk getransporteerd, volgestopt met o.a. conserveermiddelen, verpakt, vervoerd en vervolgens in de schappen gezet], op vlees [die eveneens een lang transport kent] alsmede tropische vruchten van de andere kant van de wereld. Ook valt het op absurdere plekken te zien zoals op gerookte zalm en chocola.
Daarnaast vind ik het ook opvallend dat het vers label ook op bedorven producten zit. Als ik melk een paar weken laat staan, staat er nog steeds dominant op dat het vers is. Mij kun je niet wijsmaken dat het dan nog vers is, of überhaupt is geweest.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Koeien op de weg, alledaagse begroetingen en duurzame keuzes