Inspiratie 3

Meer creatief
Mensen kunnen inspirerend zijn. Verscheidene mensen inspireren mij. Ik wil dit met jullie delen om jullie vervolgens te inspireren.
Inspiratie tot creativiteit vind ik van belang. Omdat creativiteit je leven kleurt en verlicht. Het haalt je uit ‘de dagelijkse sleur’. Het helpt je tot het vinden van oplossingen en geeft inzicht.
Creativiteit is erg breed. Het omvat zeer veel. Je kunt denken aan schrijven, dichten, tekenen, ‘knutselen’, muziek maken. Het is net wat je ligt of waar je voor open staat om het te leren.
Iedereen inspireert mij op zijn eigen manier. Ik leer van anderen door te zien hoe iets wel of niet moet. Welke mogelijkheden er zijn, hoe iemand ergens tegenaan kijkt en welke opvattingen deze persoon heeft. Ik leer van mensen door te kijken, te kijken hoe zij doen. Tevens leer ik van anderen door te praten en te horen hoe zij ergens tegen aan kijken. Verder leer ik van mensen door met ze om te gaan en te merken hoe zij doen. Al deze dingen geven mij nieuwe inzichten en verrijken mij met nieuwe inspiratie.
Pak pen en papier en begin te schrijven. Beantwoord de volgende vragen één voor één. Lees pas de volgende vraag, wanneer je de voorgaande af hebt. Schrijf eens op wat je waardeert. Waar ben je dankbaar voor? Van wie hou je en waarom? Waar ben je trots op. Wat zijn jouw kwaliteiten? Wat kun je minder goed en wat wil je nog leren? Wat vind je leuk om te doen, waar word je vrolijk van? Waar kon je vroeger nou echt van genieten? Hoe zou je je dag indelen als je helemaal niks hoefde te doen? Doe dat eens! Wat zou je willen bereiken in je leven? Hoe zie je jezelf ‘later’. Wat wil je doen en hoe ga je dat bereiken? Wat is voor jou van belang in je leven? Welke drie waarden vind jij het meest belangrijk? Hoe word jij gelukkig?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Koeien op de weg, alledaagse begroetingen en duurzame keuzes