Inspiratie 4: Boekje

Boekje

Ik vond laatst een ieniemienie [mooi woord hè?] boekje in mijn kast. Dat boekje had ik een tijd geleden in de wereldwinkel gekocht. Het heeft een mooi donkerroze leren kaftje met een goud bloemachtig motiefje. Het is zo klein dat ik hem in de kast had gelegd omdat ik achteraf dacht ‘wat moet ik ermee?’. Je kunt er niet eens meer dan drie woorden in schrijven. Ik snapte niet wat je daarmee kon en waarom iemand het zou kopen. Wat doen andere mensen ermee?

Nou toen ik het vond, was het op het juiste moment. Ik bedacht om elke dag drie woorden erin te schrijven. 1. Waar ik dankbaar voor ben die dag 2. Wat leuk was die dag 3. Waar ik trots op ben. Zo wordt het een positief boekje die toch nog nuttig gebruikt wordt. Heel leuk, ook omdat het eigenlijk geen tijd kost. Aangezien ik altijd goed ben in dingen uitstellen als ik het gevoel heb dat ze tijd kosten. Terwijl Facebook veel tijd kost, zonder dat ik me daar bewust van lijk te zijn.
Maar ik ben begonnen en het werkt leuk. Zo blijf ik positief en wanneer ik er even doorheen zit, kijk ik even in het boekje. En is mijn dag weer goed!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Koeien op de weg, alledaagse begroetingen en duurzame keuzes